ابزار هدایت به بالای صفحه

="http://www.1abzar.com">ابزار وبمستر فروردین 93 - اخبار جهان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیروزی خانگی میلان مقابل کاتانیا


میلان در دیداری خانگی در هفته‌ سی و سوم سری A به پیروزی خانگی دست یافت.


هفته‌ سی و سوم رقابت‌های سری A شب گذشته (یکشنبه) با برگزاری یک دیدار ادامه یافت که در آن میلان موفق شد با برتری یک بر صفر برابر کاتانیا به رده هشتم جدول رده‌بندی صعود کند.

تک گل شاگردان کلارنس سیدورف را در بازی شب گذشته ریکاردو مونتولیوو در دقیقه‌ 23 به ثمر رساند. البته مهمان از دقیقه‌ 78 در پی اخراج یکی از بازیکنان خود 10 نفره بازی می‌کرد.

رقابت‌های هفته‌ سی و سوم سری A امشب (دوشنبه) با یک دیدار به پایان می‌رسد که در آن یوونتوس صدرنشین در ورزشگاه فریولی به مصاف اودینزه می‌رود.



تاریخ : دوشنبه 93/1/25 | 10:24 صبح | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

پیروزی پرگل رئال مادرید برابر آلمریا


رئال مادرید توانست در شبی پرگل آلمریا را از پیش رو بردارد و موقتا به صدر جدول لالیگا صعود کند.


 به گزارش ورزش سه،امشب دیدار هایی از هفته 33 ام لالیگا برگزار شد که در مهمترین این دیدار ها بارسا برابر گرانادا شکست خورد و رئال مادرید قاطعانه آلمریا را از پیش رو برداشت.


در این دیدار رئال در نیمه اول موقعیت های زیادی داشت که کریم بنزما توپهای زیادی را خراب کرد . گرت بیل هم چند فرصت را از دست داد تا رئال با تک گل دی ماریا در دقیقه 28 نیمه اول را به پایان ببرد.


در نیمه دوم رئال کمی راحت تر بازی کرد . گرت بیل که این روزها در نبود رونالدو هواداران رئال حساب ویژه ای روی او باز کرده اند،در دقیقه 53 روی پاس بنزما با یک ضربه تماشایی دروازه استبان را گشود و خیال رئالی ها را تا حدودی راحت کرد . گل سوم را نیز ایسکو ، در دقیقه 56 باز هم روی پاس کریم بنزما و از زاویه بسته زد و فاصله به سه رسید تا رئال کاملا راحت بازی کند .


با ورود کاسمیرو و پس از آن موراتای جوان ، رئال روان تر بازی کرد . این دو بازیکن جوان این سوال را پدید آوردند که چرا بیشتر از این ها بازی نمی کنند . به خصوص بازیکن برزیلی که ماه ها پشت صف مانده تا بازیهای نسبتا ضعیف ایارامندی را تماشا کند . در نهایت آلوارو موراتا در دقیقه 85 با یک ضربه تماشایی گل چهارم را به ثمر رساند.


رئال مادرید با این برد 79 امتیازی شده و موقتا به صدر جدول لالیگا صعود کرد.


نتایج کامل دیدارهای شنبه شب لالیگا به شرح زیر است:


سلتاویگو 2 – رئال سوسیداد 2


ویارئال یک – لوانته صفر


گرانادا یک – بارسلونا صفر


رئال مادرید 4 – آلمریا صفر


جدول لالیگا تا به اینجای کار به صورت زیر است:





تاریخ : یکشنبه 93/1/24 | 9:9 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

لیورپول با غلبه بر سیتی به قهرمانی نزدیک‌تر شد


لیورپول در هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس با پیروزی مقابل منچسترسیتی خود را به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نزدیک‌تر کرد.


حساس‌ترین دیدار هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بین تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی انجام شد که در پایان لیورپول موفق شد با حساب سه بر دو مقابل حریف قدرتمند خود به برتری برسد.

رحیم استرلینگ در دقیقه 6، مارتین اسکرتل 26 و فیلیپه کوتینیو 78 برای قرمزها گلزنی کردند. گل‌های سیتی را هم داوید سیلوا 57 و گلن جانسن 62 (گل به خودی) وارد دروازه لیورپول کردند.

بدین ترتیب لیورپول 77 امتیازی شد تا همچنان در صدر جدول رده بندی لیگ جزیره قرار داشته باشد. منچسترسیتی هم 70 امتیازی ماند اما با توجه به دو بازی عقب افتاده‌ای که دارد هنوز هم می‌تواند روی رسیدن به عنوان قهرمانی در این فصل حساب کند.

در دیگر دیدار این هفته سوانسی سیتی و چلسی در ورزشگاه لیبرتی از ساعت 19 و 30 دقیقه به مصاف هم خواهند رفت.



تاریخ : یکشنبه 93/1/24 | 9:8 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شد


تیم فوتبال فولاد خوزستان برای دومین بار قهرمان لیگ برتر شد.


تیم فوتبال فولاد خوزستان با 57 امتیاز قهرمان سیزدهمین دوره لیگ برتر شد.

تیم فولاد امروز (جمعه) در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر موفق شد با نتیجه یک بر صفر میزبانش گسترش فولاد تبریز را شکست دهد و به دومین قهرمانی‌اش در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر برسد.

تک‌گل تیم فولاد را مهرداد جماعتی در دقیقه 37 به ثمر رساند.

در پایان سی‌امین دوره لیگ برتر تیم‌ پرسپولیس با 55 امتیاز، نفت با 54 امتیاز و تفاضل گل16+، سپاهان با 54 امتیاز و تفاضل گل 16+ (گل زده کمتر نسبت به نفت) و استقلال با 53 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم لیگ جای گرفتند.

علاوه بر تراکتورسازی که با قهرمانی در جام حذفی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفته بود تیم‌های فولاد و پرسپولیس به صورت مستقیم و تیم نفت به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.






تاریخ : شنبه 93/1/23 | 8:40 صبح | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

جام سیزدهم چه رنگی می‌شود؟


سرنوشت قهرمانی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال روز جمعه مشخص می‌شود آن هم در شرایطی که 5 تیم شانس قهرمانی دارند.


 سیزدهمین قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران جمعه 22 فروردین مشخص خواهد شد در حالی که هرکدام از 5 مدعی قهرمانی معادله پیپچیده‌ای برای خود دارند.

به گزارش تسنیم، مدعیان کار را به جایی رساندند که حتی در ایستگاه پایانی هم نمی‌توان شانس قطعی را برای یک تیم متصور بود. همان اندازه که فولاد و نفت در دیدارهای خارج از خانه مقابل گسترش فولاد و سپاهان شانس و امید دارند، استقلال هم در تهران برابر تراکتورسازی امیدوار است. با این حال پرسپولیس و سپاهان باید با شرایطی معجزه گونه روبه‌رو شوند تا قهرمانی لیگ برتر را به دست آورند.

زمان برگزاری مسابقات هم تغییر کرده و از ساعت 19 اوج هیجان در فوتبال باشگاهی ایران آغاز خواهد شد و تنها حدود ساعت 21 جمعه شب است که مشخص شده همای سعادت روی شانه کدام تیم نشسته است.

در پایین جدول هم همین اندازه التهاب وجود دارد. مس دیگر امیدی ندارد و سقوط کرده اما استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، فجر و داماش نبرد بی‌امانی را پیش رو دارند. تیمی که از این جمع به پلی‌آف برود امید به بقا خواهد داشت اما تیمی که در رده پانزدهم بایستد باید چمدان‌هایش را برای رفتن به لیگ یک ببندد.

ابتدا برنامه کامل مسابقات هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر را مرور می‌کنیم و سپس به بررسی معادلات قهرمانی و سقوط می‌پردازیم.

جمعه 22 فروردین 1393 - ساعت 19

سپاهان - نفت (ورزشگاه فولادشهر - اصفهان)

گسترش فولاد - فولاد خوزستان (ورزشگاه اختصاصی گسترش - تبریز)

استقلال - تراکتورسازی (ورزشگاه آزادی - تهران)

استقلال خوزستان - پرسپولیس (ورزشگاه غدیر - اهواز)

راه آهن سورینت - ذوب آهن (ورزشگاه اکباتان - تهران)

فجر - ملوان (ورزشگاه حافظیه - شیراز)

داماش - مس (ورزشگاه عضدی - رشت)

صبا - سایپا (ورزشگاه یادگار امام (ره) - قم)

معادله قهرمانی

نفت (54 امتیاز - تفاضل گل 17) - در صورت برتری مقابل سپاهان: این تیم قهرمان لیگ سیزدهم می‌شود. حتی اگر نفت با یک گل پیروز شود، فولاد برای پیش رفتن از این تیم باید 7 یا 8 گل بزند تا قهرمان شود.

در صورت تساوی مقابل سپاهان: شکست فولاد مقابل گسترش فولاد، شکست یا تساوی استقلال برابر تراکتورسازی، شکست یا تساوی پرسپولیس

در صورت شکست مقابل سپاهان: اگر هر 3 تیم فولاد، استقلال و پرسپولیس بازنده شوند و این تیم تنها با یک گل مقابل سپاهان شکست بخورد با تفاضل گل برابر با تیم اصفهانی و به دلیل گل زده بهتر قهرمان خواهد شد. گل زده نفت 39 و گل زده سپاهان 35 است.



فولاد خوزستان (54 امتیاز - تفاضل گل 11) - در صورت برتری مقابل گسترش فولاد: با شکست یا تساوی نفت قهرمان می‌شود و نتایج سایر دیدارها هم تاثیرگذار نخواهد بود.

در صورت تساوی مقابل گسترش فولاد: شکست نفت مقابل سپاهان و تساوی یا شکست استقلال و پرسپولیس.

در صورت شکست مقابل گسترش فولاد: با توجه به بازی رودرروی نفت و سپاهان حتی در صورت شکست استقلال و پرسپولیس هیچ بختی برای قهرمانی نخواهد داشت.

استقلال (53 امتیاز - تفاضل گل 11) - در صورت برتری مقابل تراکتورسازی: تساوی یا شکست نفت و فولاد این تیم را فارغ از نتیجه دیدار پرسپولیس با استقلال خوزستان قهرمان خواهد کرد.

در صورت تساوی مقابل تراکتورسازی: شانسی نخواهد داشت چراکه باید نفت و فولاد مغلوب شوند و البته نفت با 6 گل شکست بخورد که در این صورت سپاهان قهرمان خواهد شد.

در صورت شکست مقابل تراکتورسازی: شانسی ندارد.

پرسپولیس (52 امتیاز - تفاضل گل 18) - در صورت برتری مقابل استقلال خوزستان: باید هر 3 تیم نفت، فولاد و استقلال شکست خورده یا مساوی کنند تا این تیم قهرمان شود.

در صورت تساوی یا شکست مقابل استقلال خوزستان: هیچ شانسی ندارد.

سپاهان (51 امتیاز - تفاضل گل 15) - در صورت برتری مقابل نفت: حتماً باید حداقل با اختلاف 2 گل پیروز شود تا تفاضل گلش از نفت بهتر شود، چراکه گل زده این تیم کمتر از نفت است. ضمن آنکه فولاد هم باید شکست بخورد، استقلال و پرسپولیس هم مساوی کرده یا شکست بخورند.

در صورت تساوی یا شکست مقابل نفت: شانسی ندارد.

معادله سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

نفت: برتری مقابل سپاهان - در صورت تساوی یا شکست مقابل سپاهان تنها در صورت تساوی یا شکست فولاد، استقلال و پرسپولیس سهمیه خواهد گرفت.

فولاد: برتری مقابل گسترش فولاد - در صورت تساوی یا شکست مقابل گسترش فولاد تنها در صورت تساوی یا شکست استقلال و پرسپولیس سهمیه خواهد گرفت.

استقلال: برتری مقابل تراکتورسازی - در صورت تساوی یا شکست مقابل تراکتورسازی تنها با تساوی یا شکست پرسپولیس و تساوی یا شکست سپاهان سهمیه خواهد گرفت.

پرسپولیس: در صورت برتری مقابل استقلال خوزستان به شکست یا تساوی هر 3 تیم نفت، فولاد و استقلال نیاز دارد - در صورت تساوی یا شکست مقابل استقلال خوزستان بختی برای کسب سهمیه ندارد.

سپاهان: تنها در صورت برتری مقابل نفت و شکست هر دو تیم استقلال و پرسپولیس به سهمیه آسیا خواهد رسید.

ملوان، تراکتورسازی، سایپا، گسترش فولاد، صبای قم و راه‌آهن جایی در معادله قهرمانی و سقوط نداشته و رده ششم تا یازدهم جدول را به خود اختصاص دادند تا معادله سقوط برای تیم‌های دوازدهم به بعد باشد.

معادله سقوط

استقلال خوزستان (29 امتیاز - تفاضل گل 10-) - برتری یا تساوی مقابل پرسپولیس: بقایش در لیگ برتر قطعی می‌شود.

شکست مقابل پرسپولیس: خطر سقوط مستقیم تهدیدش نمی‌کند اما در صورت شکست با اختلاف گل بالا یا برتری ذوب‌آهن و فجر با تفاضل گل مناسب به مرحله پلی‌آف خواهد رفت.

ذوب‌آهن اصفهان (26 امتیاز - تفاضل گل 13-) -  برتری مقابل راه‌آهن: با شکست یا تساوی فجر در لیگ برتر ماندنی می‌شود اما در صورتی که فجر هم پیروز شود، تفاضل گل وضعیت این 2 تیم و البته استقلال خوزستان (در صورت باخت به پرسپولیس) را برای تعیین تیمی که به پلی‌آف خواهد رفت، روشن می‌کند.

تساوی مقابل راه‌آهن: آنگاه تنها در صورت تساوی یا شکست فجر و داماش از رفتن به پلی‌آف یا سقوط مستقیم نجات پیدا می‌کند.

شکست مقابل راه‌آهن: در این صورت فقط شکست هر 2 تیم فجر و داماش از سقوط مستقیم ذوب‌آهن جلوگیری خواهد کرد.

فجرسپاسی (26 امتیاز - تفاضل گل 15- ) - برتری مقابل ملوان: در آن صورت شکست یا تساوی ذوب‌آهن این تیم را در لیگ برتر نگه خواهد داشت و در صورتی که ذوب‌آهن هم پیروز باشد این تیم به برتری حداقل با 4 گل مقابل ملوان احتیاج خواهد داشت.

تساوی مقابل ملوان: در آن صورت تنها شکست ذوب‌آهن با دریافت حداقل 3 گل و شکست داماش مانع از رفتن به پلی‌آف و یا سقوط فجر خواهد شد.

شکست مقابل ملوان: این تیم تنها در صورت شکست داماش سقوط نکرده و  راهی پلی‌آف خواهد شد.

داماش گیلان (25 امتیاز - تفاضل گل 10-) - برتری مقابل مس: در صورت تساوی یا شکست هر یک از 2 تیم فجر و ذوب‌آهن بقایش در لیگ برتر قطعی است اما در صورت برتری هر 2 تیم ذوب‌آهن و فجر این تیم حتی با شکست دادن مس هم سقوط می‌کند.

تساوی مقابل مس: تنها در صورت شکست هر 2 تیم ذوب‌آهن و فجر در لیگ برتر ماندنی می‌شود.

شکست مقابل مس: سقوط می‌کند.

نکته جالب توجه اینکه داماش یا در لیگ برتر می‌ماند یا سقوط می‌کند و هیچ حالتی برای رفتن این تیم به پلی‌آف وجود ندارد.

مس کرمان (21 امتیاز): به لیگ یک سقوط کرده است.




تاریخ : چهارشنبه 93/1/20 | 6:34 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

جباری برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد


بازیکن الاهلی قطر با کنسل کردن سفر خود برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کرد.


پس از اینکه مجتبی جباری، هافبک سابق استقلال و فعلی الاهلی قطر از تیم ملی خداحافظی کرد، قرار شد در سفر به ایران و در جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی جلسه‌ای را برگزار کرده و دلایل خود برای این اقدامش را برای سرمربی تیم ملی تشریح کند.

به نقل از فارس، در همین زمینه اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه جباری پس از رسانه‌ای شدن خبر خداحافظی‌اش دیگر قصد سفر به ایران و جلسه با کی‌روش را ندارد تا به این ترتیب جباری در آستانه رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل برای همیشه قید تیم ملی را زده و دیگر به این تیم بازنگردد.

تیم جباری 3 روز دیگر در لیگ ستارگان قطر باید دیدار هفته پایانی خود را برگزار کند و او تصمیم گرفته است به جای سفر به ایران، تیم خود را در هفته پایانی لیگ قطر همراهی کند.




تاریخ : چهارشنبه 93/1/20 | 6:33 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

صعود سخت چلسی و رئال‌مادرید به نیمه‌نهایی


تیم های چلسی و رئال مادرید به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.


 نخستین شب از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار در لندن و دورتموند سپری شد که در پایان، دو تیم رئال مادرید و چلسی به جمع 4 تیم برتر این رقابت ها راه یافتند.

دورتموند 2 – رئال مادرید صفر

زردپوشان آلمانی که در بازی رفت با سه گل شکست خورده بودند، برای جبران این نتیجه کار سختی داشتند. با این حال مردان یورگن کلوپ در نیمه نخست به خوبی مقدمات این بازگشت را فراهم کردند و با به ثمر رساندن دو گل در آستانه مساوی کردن نتیجه بازی بودند. مارکو رویس ستاره بازی در این نیمه بود و هر دو گل دورتموند را به ثمر رساند.

در نیمه دوم شدت حملات دورتموند بیشتر شد و تیم آلمانی با اشتباهات خط دفاع رئال 3 بار تا آستانه به ثمر رساندن گل سوم پیش رفت اما ضربات لواندوفسکی و میخیتاریان راه به جایی نبرد تا در نهایت شاگردان کارلو آنچلوتی نخستین تیم اسپانیایی باشند که صعود خود را به مرحله نیمه نهایی قطعی می کنند. رئال در مجموع سه بر دو پیروز شد.

چلسی 2 – پاری سن ژرمن

فرانسوی ها در دیدار رفت با نمایش خوب خود شاگردان مورینیو را با نتیجه سه بر یک شکست داده بودند و حاشیه امنیت نسبتا خوبی برای خود ایجاد کرده بودند. چلسی در دقیقه 17 ادن هازارد یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان خود را از دست داد تا کارش سخت تر شود. با این وجود چلسی روی یک اوت دستی با ضربه دقیق شورله که به جای هازارد وارد میدان شده بود به گل اول رسید تا امیدهایش برای صعود زنده شود.

در نیمه دوم مورینیو دمبا با و تورس را هم به اتوئو اضافه کرد تا هرطور شده به گل دوم برسد و بالاخره دفاع پاری سن ژرمن در دقیقه 87 روی شوت شورله که مسیرش عوض شده بود و در میانه راه به دمبا با رسیده بود با ضربه تمام کننده این بازیکن به کل تساوی رسید تا ورزشگاه استمفورد بریج غرق در شادی شود و مورینیو هم با دویدن به سمت حلقه شادی آبی های لندن در کنار نقطه کرنر، خوشحالی بیش از حد خود را نشان دهد.

بدین ترتیب بازی در مجموع 3 بر 3 مساوی شد تا چلسی به لطف گل زده در خانه حریف به مرحله بعد صعود کند.



تاریخ : چهارشنبه 93/1/20 | 6:33 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر


در هفته بیست و نهم لیگ برتر تراکتورسازی، نفت تهران، سپاهان و ذوب‌آهن پیروز شدند و دیدار سایپا، ملوان و مس کرمان با تساوی به پایان رسید.


رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر با برگزاری 8 بازی به صورت همزمان آغاز شد. نتیجه نهایی بازی‌ها به شرح زیر است:

ملوان 2 - سپاهان 3

گل‌ها: سرجیو فن‌دیک دقیقه 35 و محرم نویدکیا 56 و هادی عقیلی دقیقه 90 سپاهان، مهدی دغاغله دقیقه 44 و اسماعیل صمدی دقیقه 63

علی احمدی دقیقه 72 از زمین بازی اخراج شد.

تراکتورسازی یک - استقلال خوزستان صفر

گل‌: کریم انصاری‌فرد دقیقه 14

نفت تهران 4 - گسترش فولاد تبریز یک

گل‌ها: رسول نویدکیا دقیقه 19 و 53، ووریا غفوری دقیقه 35 و علی قربانی دقیقه 77 نفت تهران و فردین عابدینی 90 گسترش فولاد تبریز

سایپا صفر - فجرسپاسی صفر

ذوب‌آهن 2- داماش گیلان یک

گل‌ها: مهدی رجب‌زاده دقیقه 3 و 53 ذوب‌آهن و امین متوسل‌زاده دقیقه 64 داماش

مس صفر - صبای قم صفر

پرسپولیس 2 - راه آهن 2

گل ها: محمد عباس زاده 18 و امید عالیشاه 62 برای پرسپولیس، علی علیپور 16 و علیرضا عظیمی 86 برای راه آهن

فولاد 0 - استقلال 1

گل: آرش برهانی 23

بختیار رحمانی در دقیقه 56 با دریافت کارت قرمز و آندرانیک تیموریان در دقیقه 76 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شدند.



تاریخ : یکشنبه 93/1/17 | 9:43 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

منچسترسیتی با برد خانگی به رده دوم رسید


تیم فوتبال منچستر سیتی در دیداری خانگی به پیروزی رسید.


در یک دیدار از هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس تیم فوتبال منچستر سیتی در ورزشگاه خانگی خود اتحاد میزبان ساوتهخمپتون بود که این مسابقه در نهایت با نتیجه 4 بر یک به سود شاگردان مانوئل پیگرینی به پایان رسید.

توره در دقیقه 3 (پنالتی)، نصری 1+45 و ژکو 4+45 و جووتیچ 81 برای سیتی در این دیدار گلزنی کردند و تک گل ساوتهمپتون نیز توسط لمبرت در دقیقه 37 به ثمر رسید.

منچستر سیتی با این برد 70 امتیازی شد و موقتا و با دو بازی عقب افتاده به رده دوم جدول صعود کرد.

ساوتهمپتون نیز در امتیاز 48 باقی ماند.






تاریخ : شنبه 93/1/16 | 6:11 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر

فولاد - استقلال ؛ نبرد قرمز و آبی برای قهرمانی


8 دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر، روز یکشنبه به طور هم‌زمان برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه فولاد صدرنشین میزبان استقلال است.


هفته بیست و نهم لیگ برتر با انجام هشت دیدار همزمان از ساعت 17 و 30 دقیقه برگزار می‌شود. در دیدارهای این هفته تکلیف قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده تا حد زیادی مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم؛

فولاد خوزستان- استقلال؛ نبرد قرمز و آبی آسیایی برای قهرمانی

نتیجه دیدار رفت: استقلال 2- فولاد صفر

این مسابقه حساسیت فوق العاده‌ای از نظر جدول لیگ برتر دارد زیرا نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند.

استقلال فقط در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بماند. مساوی به سود فولاد است و آبی‌ها را از کورس قهرمانی خارج می‌کند. در این نبرد قرمز و آبی برای اولین مرتبه هواداران پرسپولیس حامی استقلال هستند و دوست دارند رقیب سنتی‌شان پیروز شود زیرا در این صورت پرسپولیس هم شانس قهرمانی‌اش افزایش پیدا می‌کند. هر دو تیم فولاد و استقلال هم در آسیا حضور دارند و این بازی یک مسابقه آسیایی هم محسوب می‌شود البته وضعیت فولاد در آسیا به مراتب بهتر از استقلال است و در یک قدمی صعود از مرحله گروهی قرار دارد اما استقلال شرایط سختی در آسیا دارد.

استقلال اگر در این بازی برنده شود رقابت مدعیان قهرمانی در لیگ برتر در صدر جدول همچنان مهیج باقی می‌ماند و نفت هم مثل پرسپولیس به قهرمانی امیدوار باقی می‌ماند. شاگردان حسین فرکی روز سختی در اهواز خواهند داشت و اگر پیروز شوند با 57 امتیاز می‌توانند شنل قهرمانی را برای خود سفارش بدهند و اگر پرسپولیس و نفت یک لغزش داشته باشند قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.

استقلال در دور رفت دو بر صفر فولاد را شکست داد یکی از آن گل‌ها را جواد نکونام از روی نقطه پنالتی زد که اکنون دیگر در استقلال نیست اما تیموریان که گل دوم را زد بعد از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب این تیم بازگشته است. البته نباید فراموش کنیم که کمیته انضباطی از استقلال و پرسپولیس یک امتیاز کسر کرده است وگرنه اکنون وضعیت این دو تیم هم در شرایط بهتری قرار داشت.

ملوان - سپاهان؛ شام مشترک دراگان با کرانچار

نتیجه دیدار رفت: سپاهان یک - ملوان 2

ملوان با دراگان اسکوچیچ همچنان خوب نتیجه می‌گیرد و ششمی برای ملوان در این فصل یک رتبه رویایی است. ملوان اگر سپاهان را هم شکست بدهد در همین رده باقی می‌ماند. اسکوچیچ بعد از شکست استقلال به کنایه گفت شام بعدی‌ام را با کرانچار خواهم خورد و اکنون نوبت به ضیافت مشترک این مربی موفق با هموطنش است. سپاهان از کورس قهرمانی خارج شده است با این حال تلاش می‌کند در رده‌ای بهتر از پنجمی قرار بگیرد اما زردپوشان اصفهانی کار سختی در بندر انزلی دارند.

تراکتورسازی - استقلال خوزستان؛ قرمز و آبی کم حساسیت!

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان یک - تراکتورسازی 4

تراکتورسازی بعد از قهرمانی در جام حذفی دیگر انگیزه‌ای برای ادامه لیگ نداشت و نتایج مناسبی در لیگ نگرفت. هرچند وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم آنطور که هواداران‌شان انتظار داشتند نشده است با این حال تراکتورسازی هنوز برای صعود شانس دارد ولی بعید است آنها مقابل آبی‌پوشان اهوازی انگیزه زیادی برای برد داشته باشند. از سویی دیگر شاگردان عبدالله ویسی با تمام توان در این رقابت به میدان خواهند آمد تا با کسب یک برد خیال‌شان بابت ماندن در لیگ برتر راحت شود زیرا روی کاغذ این تیم شانس سقوط دارد اما رتبه هفتمی تراکتورسازی تثبیت شده است.

نفت تهران - گسترش فولاد تبریز؛ رویای صدرنشینی!

نتیجه دیدار رفت: گسترش یک - نفت 2

نفت تهران به عنوان یکی از کم تماشاگرترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر اکنون در کورس قهرمانی است و اگر استقلال تهران بتواند فولاد خوزستان را شکست بدهد و پرسپولیس هم نتواند مقابل راه آهن به پیروزی برسد در آنصورت احتمال دارد نفتی‌ها با یک برد مقابل حریف تبریزی به صدر جدول بیایند! گسترش فولاد هم اگر در این بازی بتواند پیروز شود باعث خوشحالی فولاد خواهد شد و شانس صعود یک پله‌ای را هم خواهد داشت. باخت نفت باعث می‌شود این تیم هم از کورس قهرمانی خارج شود! البته شاگردان گل محمدی در رویای صدرنشینی به سر می‌برند.

پرسپولیس - راه آهن؛ سرخپوشان در آرزوی قهرمانی

نتیجه دیدار رفت: راه آهن صفر- پرسپولیس یک

پرسپولیسی‌ها اگرچه در این هفته حامی استقلال هستند و دوست دارند این تیم فولاد خوزستان را شکست بدهد اما این اتفاق فقط در صورتی برای آنها مفید است و باعث صدرنشینی سرخپوشان تهرانی خواهد شد که آنها بتوانند از سد حریف خود به سلامت عبور کنند و سه امتیاز را بگیرند. راه آهن که مثل پرسپولیس مشکلات مالی فراوانی دارد تلاش می‌کند در این بازی با انجام یک بازی جوانمردانه روح ورزشکاری را در رقابت سالم فوتبال به نمایش بگذارد. منصور ابراهیم‌زاده قطعا شاگردانش را برای برد به مصاف پرسپولیس می‌فرستد هرچند که خیالش بابت بقای تیمش در لیگ برتر راحت است. علی دایی هم گفته که آرزوی او و شاگردانش و هواداران پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر است بنابراین سرخپوشان تهرانی تمام مشکلاتی که دارند را در این 90 دقیقه فراموش خواهند کرد تا با یک برد حداقل کسب سهمیه آسیایی را برای فصل آینده مسجل کنند.

سایپا - فجرسپاسی؛ تب و تاب سقوط برای سرهنگ

نتیجه دیدار رفت: فجرسپاسی صفر- سایپا یک

سایپا در این بازی انگیزه زیادی ندارد آنها در رده‌های میانی جدول هستند و دغدغه‌ای ندارند اما در عوض فجرسپاسی در تب و تاب سقوط است و اگر در این بازی پیروز شود می‌تواند از رده چهاردهم به رده سیزدهم برسد. شاگردان سرهنگ یاوری در این بازی با تمام وجود بازی خواهند کرد و جوانان نارنجی پوش هم برای لذت بردن از فوتبال و ارایه توانمندی‌هایشان بازی خواهند کرد.

ذوب آهن - داماش گیلان؛ ارزشمندتر از شش امتیاز!

نتیجه دیدار رفت: داماش 5 - ذوب آهن یک

هر دو تیم در خطر سقوط قرار دارند. فیروز کریمی که برای نجات ذوب آهن آمده در اولین دیدارش مقابل صبا شکست خورد و اکنون باید سه امتیاز این بازی را از حریف بگیرد در غیراین صورت شاید بتوان ذوب آهن را یکی از سقوط کنندگان این فصل دانست. یک امتیاز برای داماش هم با وضعیتی که دارد غنیمت محسوب می‌شود هرچند رشتی‌ها در دیدار رفت با یک نتیجه فوق العاده ذوب آهن را شکست دادند اما هر دو تیم نسبت به آن زمان تغییرات زیادی داشتند. این مسابقه حتی بیشتر از شش امتیاز ارزش دارد! برد در این بازی یعنی افزایش شانس بقا در لیگ برتر؛ یعنی واجب‌تر از نان شب!

مس کرمان - صبای قم؛ کورسویی از امید برای بقا

نتیجه دیدار رفت: صبا2- مس 2

مس کرمان کورسویی از امید برای بقا در لیگ برتر دارد و به همین دلیل باید سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرد وگرنه سقوطش قطعی خواهد شد. صبای قم هم دیگر نگران سقوط نیست ولی تلاش می‌کند در رده‌ای بالاتر از دهم قرار بگیرد. هرچند بازیکنان صبا از برخی بدقولی‌های مسئولان باشگاه در پرداخت نشدن دستمزدشان ناراحتند اما این مسئله باعث نخواهد شد که آنها خیلی بی‌انگیزه بازی کنند چون می‌خواهند بازی جوانمردانه را در بالاترین سطحش انجام دهند.



تاریخ : شنبه 93/1/16 | 6:10 عصر | نویسنده : پدرام معصوم | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.

ابزار وبلاگ

فروردین 93 - اخبار جهان
سفارش تبلیغ

Welcome To Java Script Code

www.asemannet.blogfa.com//